Conversion Page Conversion Page Conversion Page Conversion Page Conversion Page

Ofte stilte spørsmål (FAQ)

Å bruke Lyca Mobile er enkelt, bare klikk nedenfor for mer informasjon.

Hvordan kan jeg motta SMS med Lyca Mobile-tilbud og kampanjer?

For å motta våre tilbud og kampanjer, SMS YES til 3232. Du kan når som helst melde deg av ved å sende STOP til 3232.

Kan jeg bruke VoIP-tjenester på min Lyca Mobile?

Under våre vilkår og betingelser Lyca Mobile har rett til å begrense eller hindre tilgang til visse nettsteder og tjenester over sitt nettverk . I dag Lyca Mobile tillater ikke bruk av Lebara Talk over Lyca Mobile datanettverk. Dette vil ikke hindre deg i å få tilgang slike tjenester via alle tilgjengelige WiFi-tilkobling.

Glemt PIN / PUK-koder

Hvis du har aktivert SIM PIN-kode og deretter feil angitt PIN-koden i din Lyca Mobile tre ganger vil SIM-kortet automatisk låses. I dette tilfellet må du taste inn PUK-koden. PUK-koden vises på SIM-kortholderen som kom i startpakken. Ta vare på den. Hvis du allerede har min Lyca Mobile vil du også finne PUK-koden der – klikk her for ålogge inn. Hvis ikke, kan du ringe vår kundeservice avdeling på 3332 (93 #) eller 9473 3332 / 2154 7171, og de vil gjerne hjelpe deg

Min telefon er stengt

Dersom SIM-kortet ikke fungerer når du først aktiverer det på mobilen, har du en SIM-lås. Hvis du har vært med din nåværende leverandør mer enn 1 år, kan låsen fjernes gratis. Ta kontakt med din nåværende leverandør direkte for å be om koden som vil tillate deg å fjerne SIM-lås. Hvis du har hatt telefonen mindre enn ett år, bør du spørre leverandøren av håndsettet hvor mye det vil koste å fjerne SIM-lås.

Hvor kan jeg kjøpe en Lyca Mobile SIM eller ladekort?

Du kan kjøpe Lyca Mobile SIM & ladekort på ulike steder eller på nettet.

Hva er Min Lyca Mobile?

Min Lyca Mobile er en måte å holde oversikt over dine samtaler og meldinger på nettet. Du kan bli med fra våre nettsider og få tilgang til masse nyttige verktøy. Finn ut mer om min Lyca Mobile.

Hvor kan jeg finne Lyca Mobile nummer?

Når du setter inn Lyca Mobile-SIM, kan du vise nummeret ved å ringe * 151 # (eller # 97). Nummeret vil også være tilgjengelig på SIM-emballasjen.

Kan jeg beholde mitt gamle mobilnummer?

Ja det du kan. Du trenger bare å følge noen enkle trinn for å beholde ditt gamle nummer:

  • – Ring Lyca Mobile kundeservice på 3332 (93 #) – Kostnader fremkommer – eller 9473 3332 / 2154 7171 for å få mer informasjon.
  • – Vi snakker deg gjennom trinnene for å beholde ditt gamle mobilnummer.
Har samtaler andre kostnader?

Ja, vi har startavgift for hver samtale.

Hvordan kan jeg kontakte noen hvis jeg har et problem?

Gå til Kontakt Lyca Mobile siden for fullstendig informasjon om de ulike måtene du kan kontakte oss.

Hvorfor er det en blinkende konvolutt på min mobil?

Den blinkende konvolutten angir at tekstmeldingsminne er fullt. Dette vil vanligvis hindre deg fra å motta flere tekstmeldinger inntil du sletter noen gamle. Du kan slette meldinger fra Innboks, Sendt eller Kladd for å frigjøre litt plass. Antall meldinger du kan lagre, vil variere fra ett håndsett til et annet.

Hvor kan jeg kjøpe Lyca Mobile?

Lyca Mobile SIM-kort og ladekort er tilgjengelig i mange butikker i hele Norge.

Hvordan gjør jeg en internasjonal samtale med Lyca Mobile?

Når det gjelder å ringe til utlandet, bruk Lyca Mobile akkurat som andre mobiler eller faste telefoner. Bare slå nummeret du trenger: 00 etterfulgt av landskoden, så ditt retningsnummer og telefonnummer, og trykk på send knappen. Vær oppmerksom på at de fleste tale og tekst tjenester i andre land ikke nås når du ringer utenfor dette landet.

Hvordan Aktivere Mobilt Internett?

For å aktivere Mobile Internet tjenesten må du være over 18 år. Hvis du vil bruke mobilt internett, må du ha riktige innstillinger på telefonen din. Ring kundeservice for å be om innstillingene. Vi vil sende deg SMS-meldinger for å oppdatere telefonens Internett innstillinger automatisk. Pass på at du godtar denne meldingen og lagrer innstillingene. Hvis du trenger hjelp, bare ring 3332 fra din Lyca Mobile – Kostnader fremkommer. Trykk her for å se dine mobile internett innstillinger.

Hvilke mobiltelefoner kan jeg bruke med Lyca Mobile?

Produktet vil være støttet for de fleste telefoner. Hvis det ikke er støtte for ditt håndsett ring kundeservice – Kostnader fremkommer .

Min mobiltelefon synes å være låst

Hvis mobiltelefon skjermen viser noen av følgende når du først setter Lyca Mobile SIM i telefonen: “blokkert ‘,’ utestengt ‘,’ feil SIM” eller “SP lås” kan telefonen være låst til et annet nettverk. Det er flere måter å låse opp telefonen på, ring vår kundeservice på 9473 3332 / 2154 7171 for ekspert råd.

Jeg har ikke brukt min Lyca Mobile på en stund og det har nå sluttet å fungere. Hvorfor?

Vi vil automatisk deaktivere SIM-kortet hvis du ikke bruker det til å ringe eller sende en tekstmelding på mer enn 90 dager. Dessverre vil SIM-kortet ikke være tilkoblet og mobilnummer ikke være tilgjengelig til bruk etter denne tid.

Mitt SIM-kortet er mistet / stjålet. Hvordan hindrer jeg noen andre fra å bruke den?

Ta kontakt med kundeservice på 9473 3332 / 2154 7171 så snart som mulig, og en av våre rådgivere vil hjelpe deg.

Kan jeg sende Premium SMS og ringe fra Lyca Mobile?

Nei, vi tilbyr vi ikke premium SMS eller premium samtale som en del av vårt produkttilbud.

Hvor mye koster det å få tilgang til personsvar?

Lyca Mobile mobilsvar-tjenesten har blitt automatisk aktivert. For å ringe telefonsvareren fra din Lyca Mobile, tast 3331 (eller 91 #). Tilgang til mobilsvar er helt gratis.

Hvordan kan jeg aktivere roaming ved hjelp Lyca Mobile?

Roaming tjenester er automatisert, og det skal fungere så snart du reiser utenlands. I tilfelle du ikke har tilgang til alle tjenester, kan du slå av og på din telefon, og du skal kunne bruke tjenestene uten problem

Hva er Auto påfylling og hvordan virker det?

Denne tjenesten er for øyeblikket utilgjengelig.

Hvorfor kan jeg ikke sende eller motta SMS?

Først og fremst må du sørge for at du har nok penger på saldoen din for å kunne sende SMS. Dersom du fortsatt ikke er I stand til å sende/motta SMS, bør du skjekke Meldingssentral nummeret som du kan finne i instillinger for SMS – Nummeret skal være +4794733111. Hvis det er annet nummer der, skriv inn +4794733111 istedenfor, skru mobilen din av og deretter på igjen og prøv å sende dine usendte SMS meldinger en gang til. Vennligst kontakt kundeservice hvis du fortsatt har samme problem etter å ha fullført disse instruksene.

Andre Tjenester