Conversion Page Conversion Page Conversion Page Conversion Page Conversion Page

Ofte stilte spørsmål (FAQ)

Å bruke Lyca Mobile er enkelt, bare klikk nedenfor for mer informasjon.

Hvordan kan jeg motta SMS med Lyca Mobile-tilbud og kampanjer?

For å motta våre tilbud og kampanjer, SMS YES til 3232. Du kan når som helst melde deg av ved å sende STOP til 3232.

Kan jeg bruke VoIP-tjenester på min Lyca Mobile?

Under våre vilkår og betingelser Lyca Mobile har rett til å begrense eller hindre tilgang til visse nettsteder og tjenester over sitt nettverk . I dag Lyca Mobile tillater ikke bruk av Lebara Talk over Lyca Mobile datanettverk. Dette vil ikke hindre deg i å få tilgang slike tjenester via alle tilgjengelige WiFi-tilkobling.

Glemt PIN / PUK-koder

Hvis du har aktivert SIM PIN-kode og deretter feil angitt PIN-koden i din Lyca Mobile tre ganger vil SIM-kortet automatisk låses. I dette tilfellet må du taste inn PUK-koden. PUK-koden vises på SIM-kortholderen som kom i startpakken. Ta vare på den. Hvis du allerede har min Lyca Mobile vil du også finne PUK-koden der – klikk her for ålogge inn. Hvis ikke, kan du ringe vår kundeservice avdeling på 3332 (93 #) eller 9473 3332 / 2154 7171, og de vil gjerne hjelpe deg

Min telefon er stengt

Dersom SIM-kortet ikke fungerer når du først aktiverer det på mobilen, har du en SIM-lås. Hvis du har vært med din nåværende leverandør mer enn 1 år, kan låsen fjernes gratis. Ta kontakt med din nåværende leverandør direkte for å be om koden som vil tillate deg å fjerne SIM-lås. Hvis du har hatt telefonen mindre enn ett år, bør du spørre leverandøren av håndsettet hvor mye det vil koste å fjerne SIM-lås.

Hvor kan jeg kjøpe en Lyca Mobile SIM eller ladekort?

Du kan kjøpe Lyca Mobile SIM & ladekort på ulike steder eller på nettet.

Hva er Min Lyca Mobile?

Min Lyca Mobile er en måte å holde oversikt over dine samtaler og meldinger på nettet. Du kan bli med fra våre nettsider og få tilgang til masse nyttige verktøy. Finn ut mer om min Lyca Mobile.

Hvor kan jeg finne Lyca Mobile nummer?

Når du setter inn Lyca Mobile-SIM, kan du vise nummeret ved å ringe * 151 # (eller # 97). Nummeret vil også være tilgjengelig på SIM-emballasjen.

Kan jeg beholde mitt gamle mobilnummer?

Ja det du kan. Du trenger bare å følge noen enkle trinn for å beholde ditt gamle nummer:

  • – Ring Lyca Mobile kundeservice på 3332 (93 #) – Kostnader fremkommer – eller 9473 3332 / 2154 7171 for å få mer informasjon.
  • – Vi snakker deg gjennom trinnene for å beholde ditt gamle mobilnummer.
Har samtaler andre kostnader?

Ja, vi har startavgift for hver samtale.

Hvordan kan jeg kontakte noen hvis jeg har et problem?

Gå til Kontakt Lyca Mobile siden for fullstendig informasjon om de ulike måtene du kan kontakte oss.

Hvorfor er det en blinkende konvolutt på min mobil?

Den blinkende konvolutten angir at tekstmeldingsminne er fullt. Dette vil vanligvis hindre deg fra å motta flere tekstmeldinger inntil du sletter noen gamle. Du kan slette meldinger fra Innboks, Sendt eller Kladd for å frigjøre litt plass. Antall meldinger du kan lagre, vil variere fra ett håndsett til et annet.

Hvor kan jeg kjøpe Lyca Mobile?

Lyca Mobile SIM-kort og ladekort er tilgjengelig i mange butikker i hele Norge.

Hvordan gjør jeg en internasjonal samtale med Lyca Mobile?

Når det gjelder å ringe til utlandet, bruk Lyca Mobile akkurat som andre mobiler eller faste telefoner. Bare slå nummeret du trenger: 00 etterfulgt av landskoden, så ditt retningsnummer og telefonnummer, og trykk på send knappen. Vær oppmerksom på at de fleste tale og tekst tjenester i andre land ikke nås når du ringer utenfor dette landet.

Hvordan Aktivere Mobilt Internett?

For å aktivere Mobile Internet tjenesten må du være over 18 år. Hvis du vil bruke mobilt internett, må du ha riktige innstillinger på telefonen din. Ring kundeservice for å be om innstillingene. Vi vil sende deg SMS-meldinger for å oppdatere telefonens Internett innstillinger automatisk. Pass på at du godtar denne meldingen og lagrer innstillingene. Hvis du trenger hjelp, bare ring 3332 fra din Lyca Mobile – Kostnader fremkommer. Trykk her for å se dine mobile internett innstillinger.

Hvilke mobiltelefoner kan jeg bruke med Lyca Mobile?

Produktet vil være støttet for de fleste telefoner. Hvis det ikke er støtte for ditt håndsett ring kundeservice – Kostnader fremkommer .

Min mobiltelefon synes å være låst

Hvis mobiltelefon skjermen viser noen av følgende når du først setter Lyca Mobile SIM i telefonen: “blokkert ‘,’ utestengt ‘,’ feil SIM” eller “SP lås” kan telefonen være låst til et annet nettverk. Det er flere måter å låse opp telefonen på, ring vår kundeservice på 9473 3332 / 2154 7171 for ekspert råd.

Jeg har ikke brukt min Lyca Mobile på en stund og det har nå sluttet å fungere. Hvorfor?

Vi vil automatisk deaktivere SIM-kortet hvis du ikke bruker det til å ringe eller sende en tekstmelding på mer enn 90 dager. Dessverre vil SIM-kortet ikke være tilkoblet og mobilnummer ikke være tilgjengelig til bruk etter denne tid.

Mitt SIM-kortet er mistet / stjålet. Hvordan hindrer jeg noen andre fra å bruke den?

Ta kontakt med kundeservice på 9473 3332 / 2154 7171 så snart som mulig, og en av våre rådgivere vil hjelpe deg.

Kan jeg sende Premium SMS og ringe fra Lyca Mobile?

Nei, vi tilbyr vi ikke premium SMS eller premium samtale som en del av vårt produkttilbud.

Hvor mye koster det å få tilgang til personsvar?

Lyca Mobile mobilsvar-tjenesten har blitt automatisk aktivert. For å ringe telefonsvareren fra din Lyca Mobile, tast 3331 (eller 91 #). Tilgang til mobilsvar er helt gratis.

Hvordan kan jeg aktivere roaming ved hjelp Lyca Mobile?

Roaming tjenester er automatisert, og det skal fungere så snart du reiser utenlands. I tilfelle du ikke har tilgang til alle tjenester, kan du slå av og på din telefon, og du skal kunne bruke tjenestene uten problem

Hva er Auto påfylling og hvordan virker det?

Denne tjenesten er for øyeblikket utilgjengelig.

Hvorfor kan jeg ikke sende eller motta SMS?

Først og fremst må du sørge for at du har nok penger på saldoen din for å kunne sende SMS. Dersom du fortsatt ikke er I stand til å sende/motta SMS, bør du skjekke Meldingssentral nummeret som du kan finne i instillinger for SMS – Nummeret skal være +4794733111. Hvis det er annet nummer der, skriv inn +4794733111 istedenfor, skru mobilen din av og deretter på igjen og prøv å sende dine usendte SMS meldinger en gang til. Vennligst kontakt kundeservice hvis du fortsatt har samme problem etter å ha fullført disse instruksene.

eSIM

Hva er eSim?

Et e-SIM er et praktisk SIM-kort som er integrert direkte i telefonen.I motsetning til tradisjonelle SIM-kort i plast, lagrer eSIM alle dataene som trengs for at enheten skal kunne koble til LYCA Mobile-nettverket uten behov for innsetting og fjerning fra håndsettet.

Hva er dual sim med eSim?

Dual SIM-telefoner med eSIM gjør det mulig for brukere å ha to telefonnumre på én enhet. Disse telefonene inneholder både et fysisk SIM-kort og et eSIM, noe som gir tilgang til flere datanettverk og deres abonnement. Dette er praktisk for brukere som bruker flere mobilenheter og som ofte reiser utenlands.

Kan eg få LYCA eSIM med Pay As You Go?

Ja! Vi tilbyr både Pay As You Go (forhåndsbetalt) og Pay Monthly (etterskuddsbetalt) til kundene våre, så lenge telefonene deres er kompatible med eSIM-teknologien.

Hvilke enheter støtter eSIM?

Fra og med iPhone XS og videre til den nyeste iPhone 14 Pro Max, har alle iPhone-modeller nå muligheten til å støtte eSIM. På samme måte kan iPads og nettbrett, som iPad Air, iPad Pro og Microsoft Surface Pro X, også få støtte med eSIM. Det er også mange Android-telefonmodeller som støtter eSIM, inkludert Samsung, Huawei, Pixel, Motorola, Xiaomi, Sony og andre. Klikk her for å få tilgang til en fullstendig liste over telefoner som er kompatible medLyca eSIM.

Hvor kan jeg kjøpe Lyca eSim?

Du kan kjøpe Lyca eSIM-kort på nettet på https://www.lyca-mobile.no/nb/order-sim/ eller gjennom en hvilken som helst butikk som selger Lyca Mobile SIM.

Hva er eSim QR-Kode?

En QR-kode er en type strekkode som brukes for rask og enkel tilgang til informasjon ved hjelp av en smarttelefon. For å bruke den, skann ganske enkelt den unike koden med telefonens kamera og relevant informasjon vil bli sendt tilbake til Lyca, slik at vi kan legge til en eSIM-profil på enheten din på en trygg og sikker måte Det er ikke nødvendig å laste ned eventuelle tilleggsapper ettersom QR-kodeleseren er innebygd i telefonen din.

Om jeg bruker både min fysiske SIM og mitt eSIM, betyr det at jeg har to mobilnumre?

Ja, hvis du har både et fysisk SIM-kort og et eSIM, betyr det at du har to separate mobiltelefonnumre. Et av mobilnumrene vil være aktiv på enten det fysiske SIM-kortet eller på eSIM.

Hvordan aktiverer jeg eSIM- Kortet som jeg bestilte på nett via Lyca Mobile sin nettside?

Her er stegene for å aktivere ditt eSIM-Kort:

  1. Etter at du har bestilt eSIM på nett med pakkeabonnement via Lyca Mobile, vil du motta en bekreftelse på e-post
  2. Epostmeldingen inneholder en QR- Kode for å kunne aktivere eSIM-Kortet
  3. Avhengig av telefonmodellen din (iOS, Android, Samsung Smartphone, Huawei osv.), følg instruksjonene nedenfor for å aktivere eSIM

A. iPhone Du trenger en Wi-Fi-/mobildatatilkobling på telefonen og et eSIM-aktiveringskort med en QR-kode fra Lyca Mobile. For å laste ned eSIM-kortet, åpne kameraappen, pek kameraet mot QR-koden og følg instruksjonene. Hvis du ikke kan skanne QR-koden gjennom kameraskanneren, følger du trinnene nedenfor:

  1. Logg deg på WIFI-Nettverket
  2. Gå til innstillinger
  3. Mobildata
  4. Legg til eSIM-Kort ( Klikk på den for å åpne QR-Kodescanneren)
  5. Følg instruksjonene for å skanne QR-koden på eSIM-aktiveringskortet fra Lyca Mobile

B. Samsung Smartphone Du trenger en Wi-Fi/Mobile Data-tilkobling på telefonen og et eSIM-aktiveringskort med en QR-kode fra Lyca Mobile. For å laste ned eSIM, åpne kameraappen, skann QR-koden og følg instruksjonene. Hvis du ikke kan skanne QR-koden gjennom kameraskanneren, følger du trinnene nedenfor:

  1. Logg deg på WIFI-Nettverket
  2. Åpne innstillinger
  3. Velg tilkoblinger
  4. Velg SIM-kortadministrator
  5. Velg Legg til mobilabonnement
  6. Følg instruksjonene for å skanne QR-koden på eSIM-aktiveringskortet fra Lyca Mobile.

C. Google Smartphone Du trenger en Wi-Fi/Mobile Data-tilkobling på telefonen og et eSIM-aktiveringskort med en QR-kode fra Lyca Mobile. For å laste ned eSIM, åpne kameraappen, skann QR-koden og følg instruksjonene. Hvis du ikke kan skanne QR-koden gjennom kameraskanneren, følger du trinnene nedenfor:

  1. Logg deg på WIFI-Nettverket.
  2. Åpne innstillinger.
  3. Velg nettverk og internett.
  4. Velg pluss symbolet(+) ved siden av mobiltnettverk.
  5. Velg last ned et SIM-Kort i stedet.
  6. Følg instruksjonene for å skanne QR-koden på eSIM-aktiveringskortet fra Lyca Mobile.

D. Huawei Du trenger en Wi-Fi/Mobile Data-tilkobling på telefonen og et eSIM-aktiveringskort med en QR-kode fra Lyca Mobile. For å laste ned eSIM, åpne kameraappen, skann QR-koden og følg instruksjonene. Hvis du ikke kan skanne QR-koden gjennom kameraskanneren, følger du trinnene nedenfor:

  1. Logg deg på WIFI-Nettverket.
  2. Åpne innstillinger og velg mobiltnettverk.
  3. Velg SIM-Kort administrering.
  4. Legg til eSIM- Kort.
  5. Velg type- eSim
  6. Følg instruksjonene for å skanne QR-koden på eSIM-aktiveringskortet fra Lyca Mobile.

Jeg har ved et uhell slettet eSIM-Kortet fra min mobil, hva gjør jeg?

Ring Lyca Mobile kundeservice.

Hva må jeg gjøre når jeg oppgradere eller bytter mobil?

Ring Lyca Mobile kundeservice.

Jeg bestilte Lyca Mobile gratis eSIM uten abonnement eller påfylling, kan jeg aktivere eSIM?

Ja, du kan aktivere eSIM uten abonnement eller påfyll. Etter at du har kjøpt eSIM fra nettstedet vårt, vil du motta en bekreftelses-e-post med en QR-kode. Skann koden og installer eSIM på enheten din. Uten det vil ikke eSIM-kortet ditt kunne ringe eller få tilgang til datanettverk. For en enkel start med ditt nye eSIM, anbefaler vi at du kjøper et pakkeabonnement fra nettstedet vårt mens du kjøper eSIM. På den måten kan du komme i gang umiddelbart og spare tid!

Jeg er Lyca Mobile- kunde og har et fysisk SIM-Kort, hvordan bytter jeg det med et eSIM?

Det er enkelt å bytte fra fysisk SIM-Kort til eSIM!

  1. Gå til lycamobile.co.uk og bestill gratis eSIM
  2. Når du har kjøpt den, så vil du motta en bekreftelses- epost med en QR-Kode
  3. Skann QR-Koden og innstaller eSIM på enheten din
  4. Logg inn på Lyca Mobile-kontoen din fra nettstedet vårt
  5. Gå til administrator innstillinger
  6. Klikk på “SIM Swap” -alternativet på navigasjonspanelet til venstre
  7. Velg alternativet for å bytte fra et fysisk SIM-kort til et eSIM-kort
Pakker og kredittreservasjon

Hva er kredittreservasjon? Og hvorfor har kreditt min blitt frosset?

Kredittreservasjon er et nytt system vi har introdusert for automatisk å reservere kreditt betalt med påfyllingskupong eller debetkort i Lyca Mobile-kontoen din med det formål å aktivere en rullende Pay As You Go plan (PAYG) eller Lyca Mobile plan i kø.

Når du ikke har nok kreditt på saldoen til at systemet vårt automatisk kan fornye/aktivere den forespurte planen, vil systemet nå automatisk reservere eventuell eksisterende Lyca Mobile kontokreditt til du har fylt opp nok saldo til å fornye/aktivere den forespurte plan.

Dette er for å forhindre at du ved et uhell bruker tjenester til PAYG standardpriser uten din viten (for eksempel data som brukes av apper for varsler og bakgrunnsoppdateringer).

Vi vil varsle deg om at kredittreservasjon har funnet sted på din Lyca Mobile-saldo. Eventuelle avgiftsbelagte samtaler viderekobles til kundeservice, slik at du kan frigjøre saldoen.

For eksempel: du kjøper en 30-dagers plan for Kr.200. Når utløpsdato kommer, har du kun kr.80 kreditt vist på saldoen din. Med vår kredittreservasjon vil saldoen din automatisk bli reservert til Kr.80 – og du vil få tilsendt en tekstmelding. Hvis du deretter fyller på Kr.150 (som bringer din totale saldo til Kr.230), vil systemet automatisk aktivere Kr.200-planen din. Din nye plan vil begynne, og du vil ha Kr.30-saldo til bruk for tjenester utenfor plan.

 

Hva om jeg har aktivert planen min med et debet-/kredittkort?

Hvis du har aktivert planen din med et debet-/kredittkort, støtter dessverre ikke vårt kredittreservasjonssystem denne betalingsmåten for øyeblikk. Vi håper å endre dette snart. Hvis du ønsker, kan du endre betalingsmåten din ved å logge på Lyca Mobile konto din

Hva skjer med tjenestene når kredittreservasjon fører til at saldoen på Lycamobile konto min reserveres?

Når kontosaldo din er reservert på grunn av kredittreservasjon, vil Lyca Mobile tjenestene dine være begrenset til ikke-avgiftsbelagte samtaler og tekstmeldinger. Dette inkluderer innkommende anrop, tekstmeldinger, kundeserviceanrop og alle gratis samtaler/tekstmeldinger – for eksempel gratistelefonnumre og gratis data (der det er aktuelt). Eventuelle ekstra uutløpte Lyca Mobile planer vil fortsatt være tilgjengelige for deg til de utløper.

Hvordan frigjør jeg saldo på Lycamobile konto min når kredittreservasjonen er aktivert?

For å deaktivere kredittreservasjon og frigjøre saldoen din, send en tekstmelding AVBRYT til 5309. Din planlagte plan vil bli kansellert og reservert kreditt, hvis noen, vil være tilgjengelig for bruk til PAYG priser eller for en plan du har nok kreditt til

Hvordan kan jeg sjekke saldoen min for å se kredittreservasjonen min?

Når kredittreservasjonen starter for nummeret ditt, vil det reserverte saldobeløpet ditt være i SMS-varslingen som sendes til deg.

Vennligst se varselteksten eller ring kundeservice for din reserverte saldo.

Vårt kredittreservasjonssystem støtter for øyeblikk ikke saldovisning – dette kommer i en fremtidig oppdatering. Hvis du sjekker saldoen din etter å ha mottatt en melding om kredittreservasjon – via vårt anropssystem, mobilapp eller nettkontoen din – vil den vises som ingen midler.

Imidlertid vil enhver saldo du hadde før kredittreservasjonen ble aktivert, vises umiddelbart når du deaktiverer kredittreservasjonen.

Hvordan fungerer kredittreservasjon hvis jeg har flere Lyca Mobile planer aktive på Lyca Mobile konto min?

Kredittreservasjon aktiveres per plan.

Hvis du har mer enn én aktiv Lyca Mobile plan, med automatisk fornyelse eller en plan i kø, og ikke nok samtalekreditt på saldoen din, vil den første plan som utløper automatisk utløse kredittreservasjon og reservere Lyca Mobile saldo din

Din andre Lyca Mobile plan vil fortsatt være tilgjengelig for deg til den utløper.

Du vil bli varslet om eventuelle kredittreservasjoner på Lyca Mobile-saldoen din som finner sted.

Hva om jeg vil aktivere en annen plan – ikke min nåværende plan eller plan i kø?

For å aktivere en annen plan enn din nåværende plan eller plan i kø, vennligst kontakt kundeservice eller ring via 3332. Når kredittreservasjon er aktiv, hvis du fyller på et tilstrekkelig beløp for din nåværende plan eller plan i kø, vil den planen automatisk bli reaktivert ved å bruke den reserverte kreditt og saldo til påfyllingen.

Hvis du stopper kredittreservasjonen og frigjør saldo din, står du fritt til å fylle på en ny eller eksisterende plan, starte en ny plan eller bruke Pay As You Go -tjenester som du velger.

Kan jeg deaktivere automatisk fornyelse før kredittreservasjon aktiveres?

Ja. Du kan deaktivere automatisk fornyelse på Lyca Mobile planene dine, og dette vil også stoppe kredittreservasjon fra å aktiveres.

Ved å deaktivere automatisk fornyelse kan imidlertid eventuelle rabatter eller fordeler som er betinget av automatisk fornyelse gå tapt. Se gjennom planen og avtale før du kansellerer automatisk fornyelse.

Andre Tjenester